Aktualności, Diety, Odchudzanie, Zdrowie

Wegetarianie – odżywianie podczas odchudzania

Wegetarianie – odżywianie podczas odchudzania

Właściwe odżywianie jest najważniejszą sprawą w procesie odchudzania.

Zapoznanie z tabelą kaloryczności produktów, oraz ustalenie dla siebie dziennej liczby kalorii, to absolutna podstawa.

Lecz oprócz ilości kalorii ważne jest też to, kiedy i w jakich ilościach będziemy zjadać kalorie.

Podstawowe zasady dla wszystkich walczących z nadwagą i nie ważne, czy jemy mięso i jego przetwory, czy jesteśmy wegetarianami:

  • ilość posiłków (spożywanie 5 – 6 posiłków dziennie)
  • zjadanie najwięcej do 400 kcal. w jednym posiłku (podczas spożycia więcej niż 400 kcal. jednorazowo narażamy się na tycie)
  • niepodjadanie między posiłkami (podjadanie, to bardzo złe i zgubne przyzwyczajenie)
  • wyeliminowanie, bądź zminimalizowanie ilości soli w przyrządzanych potrawach (sól powoduje zatrzymanie wody w naszym organizmie, a tym samym wywołuje obrzmienia)
  • picie dużej ilości wody (woda działa oczyszczająco, gdyż usuwa toksyny z naszego organizmu, przyspiesza spalanie tłuszczu, a tym samym jest naszym sprzymierzeńcem w procesie odchudzania)
  • spożywanie kolacji na 1/5 – 2 godz. przed snem (dobrze gdy posiłek jest lekkostrawny)